Главная | Регистрация | Вход | RSSВторник, 19.03.2024, 05:56

Е-щоденник
ЗНО
Нац.-патр.вих.
Меню сайту
Небезпечні знахідк
Досвід гімназії
Атестація гімназії

Лекотека для батьків

Підготовка дитини до школи (рекомендації для батьків)

 

1. Частіше розмовляйте у присутності дитини про школу, шкільне життя. Спрямовуйте дитину на серйозне ставлення до навчання.

2. Не приховуйте труднощів, які чекають малюка у школі, але формуйте у нього впевненість у їх подоланні.

3. Частіше звертайте увагу дитини на її зовнішній вигляд, хороші вчинки школярів.

4. Навчіть сина чи доньку найпростіших навичок самообслуговування (вмиватися, чистити зуби, одягатися, доглядати одяг, застібати ґудзики,  охайно їсти).

5. Привчіть дитину лягати спати та вставати у певний час (лягати спати не пізніше дев’ятої години вечора, вставати о сьомій годині ранку, бажано за будильником).

6. Заохочуйте малюка до малювання кольоровими олівцями, письма ручкою (написання паличок, кружечків, квадратиків, при розфарбовуванні малюнків- не виходити за лінію.

7. Прищеплюйте дитині дбайливе ставлення до книжок, олівців, зошитів, фломастерів. Навчіть їх правильно гортати сторінки.

8. Не стримуйте інтерес до навчання, заохочуйте малюка до набуття знань, обміну враженнями від почутого, побаченого.

9. У будь – якій конфліктній ситуації не принижуйте гідності дитини, прагніть заохотити її до самовдосконалення.

10. Завжди прагніть підтримувати вихователя, вчителя, не критикуйте його в присутності дитини.

Батькам слід пам'ятати

про велике значення умов, в яких вони навчають дитину писати.Крім загальних умов (освітлення, температура в кімнаті, відповідні меблі) слід звернути увагу на обладнання: олівець, ручку, зошит.

  •  Паста повинна бути темно-фіолетового, або синього кольору.
  • Ручка повинна бути відповідної товщини (8 мм) і довжини (11-12 мм).
         Особлива вимога - навчати дітей правильно сидіти за столом.
  • При цьому ноги дитини мають стояти на підлозі під кутом 45°, рівно. Слід стежити за тим, щоб діти не ставили ноги під стілець, не витягували їх уперед, не виставляли вбік.
  • Сидіти за столом потрібно рівно, не лягати на нього і не обпиратися на спинку стільчика, спина пряма, хребет не викривлений, голова нахилена трохи вперед; плечі горизонтальні; руки лежать на столі, лікті ледь звисають, щоб права рука вільно рухалась на письмі.
  •  Відстань від грудей дитини до краю стола має до­рівнювати ширині долоні, тобто 3-4 см.
  • Відстань від очей до зошита -30 - 35 см. Джерело світла має бути зліва.
  • Олі­вець рекомендується брати так, як ручку в школі, - трьома пальцями: великим, вказівним і середнім. Великий і середній тримають олівець, а вказівний притримує його зверху. Олівець рекомендується тримати вільно, не затискаючи між пальцями. Вказівний палець не слід згина­ти. Кінець олівця має бути спрямований у праве плече. Тримати його потрібно на відстані 2,5-3 см від загостреного кінця.
  • Зошит повинен лежати похило (вліво), кут нахилу нижнього кінця сторінки по відношенню до лінії стола чи парти дорівнює приблизно 25°, нижній лівий кут сторінки, на якій пише дитина, розміщується навпроти середини грудей, поступово заповнюючи сторінку, дитина лівою рукою посуває зошит вліво. 

Якщо дошкільник не навчиться правильно тримати кисть і розташовувати зошит, на поверхні стола, він у майбутньому писатиме літери з порушеним нахилом - занадто вліво чи вправо.
 

Правильне письмо - запорука успішного навчання загалом

і розвитком мовлення, зокрема.

    Існують три основних напрямки з підготовки дошкільників до навчання письма:

1. Розвиток мовлення.

2. Підготовка до техніки письма.

3. Аналітика - синтетична діяльність. Процес письма вимагає від дитини не лише фізичних, інтелектуальних, але і емоційних зусиль. Всякого роду перевантаження і пов'язані з ним перевтоми самим негативним чином позначаються на оволодіння графічними навичками і, більш того, на розвитку дитячого організму.

     У школі від дітей вимагається вміння орієнтуватися в обмеженому просторі: писати букви, не виходячи за межі рядка, доводити букви точно до лінії. Це не відразу вдається першокласникам. Щоб запобігти помил­кам, потрібно ще до школи навчити дітей орієнтуватися в зошиті, розумі­ти такі поняття, як «на лінії», «під лінією», «між лініями», «між першою і третьою лінійками», «лівий верхній кут», «правий верхній кут», «посе­редині» та ін.

Дослідження науковців свідчать про те, що рівень розвитку мовлення дітей залежить від ступеня сформованості дрібної моторики пальців рук. Недарма народна педагогіка впродовж багатьох століть зберігає значну кількість фольклорних творів, використання яких супроводжується активними рухами: «Сорока-ворона», «Пальчику, пальчику», «Горошок, бобошок» тощо.

Рухи пальців і кисті руки розвиваються в дитини поступово протягом усього дошкільного життя. Однак, на момент вступу дитини до школи не завершується процес закостеніння пальців кисті руки. Цим пояснюється невпевненість у рухах, дрижання пальців під час проведення прямих ліній, написання овалів та напівовалів, швидка втомлюваність.

Вправи для тренування,  розминки,  своєрідна зарядка  для пальчиків.

«Буду вправним музикантом»- імітація гри на різних музичних інструментах (піаніно, скрипка, гітара, балалайка, бубон, флейта, сопілка, баян).

«Пальчики крокують» – імітація рухів для вимірювання довжини стола.

«Упіймаю – не впущу» – захопити і утримувати пальчиками будь-який предмет, іграшку.

«Підйомний кран» – перенести будь-який предмет кінчиками пальців з одного місця на інший.

«Нанижу намистечко» – нанизати на ниточку намистинки.

«Умілі ручки» – імітація рухів, які виконуються під час певної роботи ( як бабуся ліпить вареники, як дідусь пиляє дрова, як мама пришиває ґудзик, як тато керує машиною).

«Пальчики танцюють» – імітація пальчиками танцювальних рухів на столі.

Після гімнастики слід виконати основні вправи – вправи з письма. Варто пам’ятати, що їх тривалість не повинна перевищувати 5 хвилин.

     Відомо, що розвиток інтелектуальних здібностей, в тому числі і мови, тісно пов'язані з розвитком дрібної моторики руки. Тому важливо приділяти більше уваги виконанню

  • графічних вправ,
  • розфарбовуванню,
  • штрихуванню,
  • ліпленню з пластиліну,
  •  відривній  аплікації,
  • вирізанню ножицями,
  • складанню паперу (орігамі), 
  • роботі з природничим матеріалом,
  • грі з мозаїкою і дрібним конструктором ,
  • зав'язування і розв'язування стрічок,
  •  плетіння з ниток,
  • зав'язування вузликів,  
  • застібання та розстібання ґудзиків ,
  • пересипання дрібних круп і т.д.

     Все це допоможе уникнути труднощів в оволодінні навиками письма.
     Займаючись з дитиною, не забудьте пояснити завдання і перевірити його виконання. Для підтримування інтересу до вправ проводити їх в ігровій формі, не допускати примусу та покарання за якість виконання.
     Якщо ви зможете щоденно приділити дитині декілька хвилин, то труднощі в оволодінні письмом будуть подолані.

 

    У ЗОШИТІ З'ЯВЛЯЮТЬСЯ ЛИШЕ КАРАКУЛІ. „У ЧОМУ Ж ПРИЧИНА? АДЖЕ ДИТИНА ТАК СТАРАЄТЬСЯ"-дивуються батьки першокласників.
НАЙЧАСТІШЕ ПРИЧИНА КРИЄТЬСЯ У НЕДОСТАТНЬО РОЗВИНУТІЙ ВПРАВНОСТІ  РУК.
     Ступінь розвитку вправності рук у дітей 5-7-річного віку можна визначити за кількістю кидків м'яча діаметром 10 см у стінку з відстані 1 м.

Якщо за ЗО сек. дитина кинула й спіймала м'яч понад 24 рази, координація її рухів відмінна, від 24 до 19 разів - задовільна, менше від 19 - погана.
     Удосконалювати координацію рухів рук допомагають спеціальні фізичні вправи, котрі треба виконувати щодня. При цьому ще можна забувати і про інші фізкультурні заняття, оскільки у дітей із низькою вправністю рук здебільшого погано розвинуті загальна координація і швидкість рухів. Таким дітям дуже потрібні ігри та вправи з м'ячем. Заохочуйте їх до цих ігор, а при першій же нагоді самі пограйте з дітьми в м'яч.

 Навчіть дитину

  •  перекладати, а потім і перекидати м'яч із руки в руку;
  • підкидати м'яч на різну висоту і ловити його однією та двома руками;

-    ловити м'яч після додаткових рухів (плескати в долоні перед собою, за   спиною, обертатися на 360 градусів, присідати).

Час від часу перевіряйте, наскільки ефективні заняття. Зробити це можна за допомогою дуже простих контрольних вправ.

1. Вдаряти м'ячем об підлогу і ловити його після відскоку, спочатку хапаючи знизу, потім - зверху.

2. Вдаряти м'ячем об підлогу, спершу стоячи на місці, а потім - рухаючись у різних напрямках. Ловити його по черзі кожною рукою окремо, потім - обома руками.

3.Кидати м'яч об стіну з відстані 1,5-2 м і ловити його обома руками, а потім - однією. Темп кидків поступово пришвидшувати.

4. Кидати в ціль, розміщену на висоті 1 м, 1,5 м, 2 м, м 'ячі різного діаметра то правою, то лівою рукою.

     У міру вдосконалення вправності рук ваша дитина легше справлятиметься з цими контрольними вправами. Зросте темп їх виконаная, а також кількість повторень кожної вправи. Коли стан координації рухів рук помітно поліпшиться можна буде перейти до наступних вправ, які допоможуть дитині навчитися краще писати.

     1. Сидячи, руки випростати перед грудьми, пальці розвести. Сильно стиснути пальці в кулаки, затримати в цьому положенні на 2- З сек., потім розкрити кулаки, розслабити їх і стріпнути руками. Повторити 4-6разів.
     2.Сидячи, руки випростати перед грудьми, пальці правої руки стиснути в кулак. Розкрити пальці правої руки, а лівої - стиснути, потім - навпаки. Повторити до 20 разів, поступово збільшуючи темп.
     3.Сидячи, долоні разом, пальці зчеплені „в замок". По черзі згинати й розгинати пальці 20 - 30 разів
     4.Сидячи, руки з розчепіреними пальцям, які лежать на рівній горизонтальній поверхні. Протягом 30-60 сек. по черзі постукувати по твердій поверхні пальцями то лівої, то правої руки, то обох рук відразу.
     5.Сидячи, руки зігнути перед собою. Торкнутися великим пальцем по черзі вказівного, середнього, безіменного пальців і мізинця тієї ж руки. Темп виконання її сила натискання поступово зростають. Повторити 15-20 разів.
     б. Сидячи долоні разом, пальці переплетені. Згинати та розгинати кисті в суглобах. Повторити 15-20 разів.
     7. Вихідне положення - як у вправі 1. Розвернути долоні назовні, повернутися у вихідне положення. Повторити 15-20 разів.
     8. Сидячи, руки, зігнуті в ліктях, розвести в сторони, розслаблені кисті вільно опустити. Стріпуючи руками, згинати та розгинати розслаблені кисті. Повторити 15-20 разів.
     9. Сидячи, руки зігнуті в ліктях перед грудьми долонями догори. Стріпуючи руками, згинати і розгинати розслаблені кисті. Повторити 15-20 разів.

 

 

Е-School
Захист прав дитини
-->
Поради психолога
Інклюзивна освіта
«Гаряча» лінія
EU портал
Календар
«  Март 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Пошук
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Copyright Volodarsk-zosh2 © 2024
Создать бесплатный сайт с uCoz