Главная | Регистрация | Вход | RSS | Вторник, 19.03.2024, 05:56 |
Приветствую Вас Гость |
|
Лекотека для батьківПідготовка дитини до школи (рекомендації для батьків)
1. Частіше розмовляйте у присутності дитини про школу, шкільне життя. Спрямовуйте дитину на серйозне ставлення до навчання. 2. Не приховуйте труднощів, які чекають малюка у школі, але формуйте у нього впевненість у їх подоланні. 3. Частіше звертайте увагу дитини на її зовнішній вигляд, хороші вчинки школярів. 4. Навчіть сина чи доньку найпростіших навичок самообслуговування (вмиватися, чистити зуби, одягатися, доглядати одяг, застібати ґудзики, охайно їсти). 5. Привчіть дитину лягати спати та вставати у певний час (лягати спати не пізніше дев’ятої години вечора, вставати о сьомій годині ранку, бажано за будильником). 6. Заохочуйте малюка до малювання кольоровими олівцями, письма ручкою (написання паличок, кружечків, квадратиків, при розфарбовуванні малюнків- не виходити за лінію. 7. Прищеплюйте дитині дбайливе ставлення до книжок, олівців, зошитів, фломастерів. Навчіть їх правильно гортати сторінки. 8. Не стримуйте інтерес до навчання, заохочуйте малюка до набуття знань, обміну враженнями від почутого, побаченого. 9. У будь – якій конфліктній ситуації не принижуйте гідності дитини, прагніть заохотити її до самовдосконалення. 10. Завжди прагніть підтримувати вихователя, вчителя, не критикуйте його в присутності дитини. Батькам слід пам'ятати про велике значення умов, в яких вони навчають дитину писати.Крім загальних умов (освітлення, температура в кімнаті, відповідні меблі) слід звернути увагу на обладнання: олівець, ручку, зошит.
Якщо дошкільник не навчиться правильно тримати кисть і розташовувати зошит, на поверхні стола, він у майбутньому писатиме літери з порушеним нахилом - занадто вліво чи вправо. Правильне письмо - запорука успішного навчання загалом і розвитком мовлення, зокрема. Існують три основних напрямки з підготовки дошкільників до навчання письма: 1. Розвиток мовлення. 2. Підготовка до техніки письма. 3. Аналітика - синтетична діяльність. Процес письма вимагає від дитини не лише фізичних, інтелектуальних, але і емоційних зусиль. Всякого роду перевантаження і пов'язані з ним перевтоми самим негативним чином позначаються на оволодіння графічними навичками і, більш того, на розвитку дитячого організму. У школі від дітей вимагається вміння орієнтуватися в обмеженому просторі: писати букви, не виходячи за межі рядка, доводити букви точно до лінії. Це не відразу вдається першокласникам. Щоб запобігти помилкам, потрібно ще до школи навчити дітей орієнтуватися в зошиті, розуміти такі поняття, як «на лінії», «під лінією», «між лініями», «між першою і третьою лінійками», «лівий верхній кут», «правий верхній кут», «посередині» та ін. Дослідження науковців свідчать про те, що рівень розвитку мовлення дітей залежить від ступеня сформованості дрібної моторики пальців рук. Недарма народна педагогіка впродовж багатьох століть зберігає значну кількість фольклорних творів, використання яких супроводжується активними рухами: «Сорока-ворона», «Пальчику, пальчику», «Горошок, бобошок» тощо. Рухи пальців і кисті руки розвиваються в дитини поступово протягом усього дошкільного життя. Однак, на момент вступу дитини до школи не завершується процес закостеніння пальців кисті руки. Цим пояснюється невпевненість у рухах, дрижання пальців під час проведення прямих ліній, написання овалів та напівовалів, швидка втомлюваність. Вправи для тренування, розминки, своєрідна зарядка для пальчиків. «Буду вправним музикантом»- імітація гри на різних музичних інструментах (піаніно, скрипка, гітара, балалайка, бубон, флейта, сопілка, баян). «Пальчики крокують» – імітація рухів для вимірювання довжини стола. «Упіймаю – не впущу» – захопити і утримувати пальчиками будь-який предмет, іграшку. «Підйомний кран» – перенести будь-який предмет кінчиками пальців з одного місця на інший. «Нанижу намистечко» – нанизати на ниточку намистинки. «Умілі ручки» – імітація рухів, які виконуються під час певної роботи ( як бабуся ліпить вареники, як дідусь пиляє дрова, як мама пришиває ґудзик, як тато керує машиною). «Пальчики танцюють» – імітація пальчиками танцювальних рухів на столі. Після гімнастики слід виконати основні вправи – вправи з письма. Варто пам’ятати, що їх тривалість не повинна перевищувати 5 хвилин. Відомо, що розвиток інтелектуальних здібностей, в тому числі і мови, тісно пов'язані з розвитком дрібної моторики руки. Тому важливо приділяти більше уваги виконанню
Все це допоможе уникнути труднощів в оволодінні навиками письма. У ЗОШИТІ З'ЯВЛЯЮТЬСЯ ЛИШЕ КАРАКУЛІ. „У ЧОМУ Ж ПРИЧИНА? АДЖЕ ДИТИНА ТАК СТАРАЄТЬСЯ"-дивуються батьки першокласників. Якщо за ЗО сек. дитина кинула й спіймала м'яч понад 24 рази, координація її рухів відмінна, від 24 до 19 разів - задовільна, менше від 19 - погана. Навчіть дитину
- ловити м'яч після додаткових рухів (плескати в долоні перед собою, за спиною, обертатися на 360 градусів, присідати). Час від часу перевіряйте, наскільки ефективні заняття. Зробити це можна за допомогою дуже простих контрольних вправ. 1. Вдаряти м'ячем об підлогу і ловити його після відскоку, спочатку хапаючи знизу, потім - зверху. 2. Вдаряти м'ячем об підлогу, спершу стоячи на місці, а потім - рухаючись у різних напрямках. Ловити його по черзі кожною рукою окремо, потім - обома руками. 3.Кидати м'яч об стіну з відстані 1,5-2 м і ловити його обома руками, а потім - однією. Темп кидків поступово пришвидшувати. 4. Кидати в ціль, розміщену на висоті 1 м, 1,5 м, 2 м, м 'ячі різного діаметра то правою, то лівою рукою. У міру вдосконалення вправності рук ваша дитина легше справлятиметься з цими контрольними вправами. Зросте темп їх виконаная, а також кількість повторень кожної вправи. Коли стан координації рухів рук помітно поліпшиться можна буде перейти до наступних вправ, які допоможуть дитині навчитися краще писати. 1. Сидячи, руки випростати перед грудьми, пальці розвести. Сильно стиснути пальці в кулаки, затримати в цьому положенні на 2- З сек., потім розкрити кулаки, розслабити їх і стріпнути руками. Повторити 4-6разів.
|
|
Copyright Volodarsk-zosh2 © 2024 |
Создать бесплатный сайт с uCoz |