В рамках тижня хімії та основ здоров’я для учнів 7-А та 7-б класу було проведено інтегрований урок з теми «Дихання. Горіння. Трикутник вогню», на якому вони ще раз впевнилися, в тому що кисень – це речовина, навколо якої обертається все на Землі.
Невеличкий екскурс в історію нагадав учням про значення процесу горіння в житті людини, його плюси та мінуси. Особливо чітко негативне значення горіння учні побачили, підібравши асоціації до слова «пожежа». Відповідаючи на питання вікторини про умови, наслідки та способи боротьби з пожежами учні довели свою обізнаність в цьому питанні. Тому легко змоги порівняти процеси горіння та повільного окиснення, склавши порівняльну таблицю та процеси дихання та горіння, склавши діаграму Венна. А ще зрозуміли, в чому особливість вибуху та які речовини називаються оксиліквітами.
Пригадали учні і про відповідне маркування, яке попереджує людину про небезпеку (знаки «Небезпечно!», «Вибухонебезпечно!», «Воненебезпечно!» тощо). Заслухавши віршовані поради самовпевненого хлопчика Мишка, учні зрозуміли, як потрібно чинити в тому чи іншому випадку, якщо маємо справу з небезпечними речовинами.
Пригадали учні і про речовини, які не горять, і про умови горіння, розмістивши певні об’єкти у вершини «трикутника вогню», і про правила евакуації зі школи у разі пожежі.
Наприкінці уроку учні дійшли висновку, що кисень відіграє особливу роль в природі. Він одночасно виступає і як руйнівник, і як будівельник. Все залежить від того, який процес за участю кисню відбувається. І щоб кисень не був руйнівником в руках людини, потрібно дотримуватися правил пожежної безпеки.
|