У процесі навчання у школі дитина проходить через ті чи інші кризові етапи, кожний із яких має свою специфіку, свої проблеми, що потребують особливої уваги педагогів, батьків та психологічної служби навчального закладу.
З певними етапами адаптаційного процесу зіштовхуються і наші п’ятикласники . Учні адаптуються до нових умов навчання так само складно, як і під час вступу до школи. Особливі труднощі у пристосуванні переживають ті діти, які до п’ятого класу перейшли з іншої школи, а інколи — з іншого населеного пункту.
Поява декількох учителів-«предметників» із різними вимогами, характерами, стилем викладання є для них очевидним показником дорослішання.
Для успішної адаптації учнів 5-х класів Нікольської гімназії «Софія» до навчання в основній ланці гімназії сприяє цілеспрямована координація дій учителів, батьків, адміністрації гімназії і, звичайно, психологічної служби.
РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ:
- Дбайте про безпеку дитини, де б вона не була!
- Надихайте дитину на розповідь про свої справи. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням на зразок: «Як минув твій день?» Щотижня обирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною. Запам’ятовуйте імена, події, деталі, про які дитина повідомляє вам, використовуйте їх надалі для того, щоб починати бесіди.
- Регулярно розмовляйте з учителями вашої дитини про її успішність, поводження та взаємини з іншими дітьми. Навіть якщо немає особливих приводів, для занепокоєння, консультуйтеся з учителем не рідше, ніж раз на місяць.
- Знайте програму й особливості гімназії, де вчиться ваша дитина. Відвідуйте всі заходи й зустрічі, організовані батьківським комітетом і педагогічним колективом. Використовуйте будь-які можливості дізнатися, як ваша дитина навчається і як її навчають.
- Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Установіть спеціальний час для виконання домашнього завдання і стежте за виконанням цих настанов, що допоможе вам сформувати позитивне ставлення до навчання.
- Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у гімназії. З’ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім установіть зв'язок між її інтересами й предметами, що вивчають у закладі.
- Особливі зусилля докладайте для того, щоб підтримувати спокійну й стабільну атмосферу вдома, коли в гімназійному житті дитини відбуваються зміни.
- За будь–якої можливості намагайтеся уникнути значних змін або порушень у домашній атмосфері протягом першого півріччя. Спокій домашнього життя дитини допомагає їй ефективніше розв’язувати проблеми в гімназії.
Практичний психолог гімназії
Ірина Володимирівна
|